پاورپوینت مراقبتهاي پس از زایمان

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
این محصول در قالب پاورپوینت (power point) و قابل ویرایش در 23 اسلاید تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

بخشی از متن: 

مراقبتهاي پس از زایمان 
مراقبتهای پس از زایمان ساعات اول پس از زایمان (6 ساعت اول) مهمترین وخطرناکترین زمان برای مادر می باشد. در این مراقبت ها کنترل میزان خونریزی و علایم حیاتی مادر(فشارخون،دمای بدن، نبض و تنفس) اهمیت زیادی دارد.ارایه این مراقبتها به عهده پزشک یا ماما می باشد.

ترشحات پس از زايمان
كاهش وزن بدن پس از زايمان فشار زيادي به بدن وارد مي كند. كم شدن 3 تا 4 كيلوگرم وزن جنين، 450 تا 900 گرم وزن جفت و حداقل 450 گرم وزن آب و مايع آمنيوتيك باعث كاهش حدود 5/5 كيلوگرم از وزن بدن دراكثر خانم ها مي شود كه خود تعادل فيزيكي بدن را بهم مي زند.

درطول دوران بارداري سلول هاي بدن مقدار زيادي آب در خود نگه مي دارند كه پس از زايمان اين ميزان آب اضافي به شكل عرق و ادرار از بدن دفع مي گردد. پس از زايمان تعريق شدت مي يابد. حجم ادرار نيز به نحو شگرفي افزايش مي يابد و به دو برابر ميزان عادي مي رسد. دراين زمان بعلت آنكه جدار مثانه كش آمده است قادر نيست بخوبي ادرار را تخليه كند و بنابراين همواره احساس پري مثانه به مادر دست مي دهد.


•سایر مراقبتهای ضروری برای مادر عبارتند از:
•تغذیه: رژیم غذایی مادران شیرده بعد از زایمان در مقایسه با غذای زنان باردار نیاز به کالری و پروتئین بیشتری دارد. زیرا باید پروتئین و کلسیم و سایر موادی که مادر در اثر شیردهی از دست می دهد تامین شود. ضمناً برای جلوگیری ازکم خونی و کمبود ویتامین ها مصرف روزانه یک قرص آهن و یک قرص مولتی ویتامین تا سه ماه پس از زایمان برای مادر تجویز می شود. خانم عزیز؛ بهتر است در زمان شیردهی از مصرف غذاهای نفاخ و حساسیت زا مثل گوجه فرنگی، پیاز، کلم، شکلات و ادویه جات خودداری نمائید.
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 6921 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:407 کیلوبایت

 قیمت: 11,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252